Aalborg Kommune logo IT vejledninger

Sådan bruger du AnyConnect

Her ser vi på hvordan, du logger på Aalborg kommunes netværk, hvis du f.eks. arbejder hjemmefra eller fra et andet uden adgang til Aalborg kommunes trådløse netværk.  

Sådan bruger du AnyConnect? (Video version)

Sådan bruger du AnyConnect? (Tekst version)

  1. Når du skal logge på med AnyConnect, er det vigtigt at du gør det som det allerførste, når du tænder din computer.

  2. Først tjekker du, at du har adgang til internettet.

  3. Klik på netværksikonet her, ser sådan her ud:
    2 skærme
  4. Tryk på det internet du ønsker at logge på, skriv adgangskode hvis den spørger om dette.

  5. Hvis der kommer en dialog, boks frem med ja eller nej – Så tryk ja.

  6. Der skal stå “Ingen internetforbindelse, sikret” og være en afbryd knap.

  7. Nu er du logget på dit netværk.

  8. Klik på de 2 computer skærme nede i højre hjørne, Ser sådan her ud:
    2 skærme
  9. Nu, åbner AnyConnect, vent indtil at der er en dialog boks hvor du kan indtaste dit brugernavn og adgangskode.

  10. Indtast brugernavn og adgangskode, derefter klik ”Continue”

  11. Nu skulle du gerne modtage en-gangskode i en sms på din mobiltelefon.

Hvis du ikke modtager en SMS, så genstart din mobiltelefon og prøv igen.
      Hvis du stadig ikke modtager en sms, så skal du kontakte os i:
                             IT-supporten på 99 31 7 9 13.

   12. Når du har fået Én-gangskoden indtaster du den her og klikker på ”Continue”.
         Så går der lige et øjeblik, hvor AnyConnect forbinder til Aalborg Kommunes netværk.
    
   13. Nu er du logget på AnyConnect, og er klar til at logge ind på din computer.

  • Hvis du har brug for hjælp kan du kontakte IT-Supporten på 99137913 eller oprette en sag via denne formular: IT-fejlmelding